מוזיקאי יוצר, יש לך כבר תוכנית?

מוזיקאי יוצר הוא לבד. לפחות בתחילת הדרך שלו הוא חי עם המוזיקה שלו לבד. מנסה לעשות הכל לבד ולרוב גם מאלתר ושורד בלי שום תוכנית. גם אם המטרה העליונה היא פשוט להוציא את המוזיקה, עדיין צריכים תוכנית ברורה ומסודרת.

המאמר הזה יציג לכם את השאלות החשובות ביותר שכדאי שתישאלו את עצמכם כך שתוכלו לכתוב תוכנית ברורה יותר ובעזרת התשובות הכנות שלכם תפרקו את כל המיתוסים שמגדירים מוזיקאי יוצר מצליח. בנוסף לזה תבינו אילו נושאים ותחומים נוספים הם חובה להכיר לכל מוזיקאי יוצר שרוצה להתפרנס ממוזיקה. בקיצור, לפניכם תוכנית למוזיקאי היוצר שרוצה להצליח!

תוכנית היא ההבדל שבין מוזיקאי יוצר שלוקח את העיסוק שלו ברצינות לבין תחביב. כמו בכל תחום – כדי להצליח חייבים תוכנית!

מהי מוזיקה בשבילך?

מוזיקה היא לא פחות מקסם ולכל אחד ואחת יש משהו אחר לומר על מהי מוזיקה בשבילו –

  • אורח חיים של ממש כמו איזה טקס ריפוי או רפואה אלטרנטיבית.
  • פירסום ותהילה כדי שכולם יכירו ויעריצו.
  • הדרך להביע רגשות כמו שמחה או חרטה וכאב…
  • הנאה בלספר סיפור ולחיות בכאן ועכשיו.

אין פה נכון או לא נכון אבל כדאי מאוד שאתם תדעו לענות על השאלה מהי מוזיקה בשבילכם?

למה אתם רוצים לעשות מוזיקה?

אוקיי. אז מוזיקה היא באמת חשובה לכם וכבר הגדרתם מהי עבורכם בשאלה הקודמת ובכל זאת למה שלא פשוט תקשיבו למוזיקה של אחרים. למה דווקא אתם רוצים לעשות מוזיקה? מה בוער בכם?

  • תהילה ופרסום.
  • אהבה ורגשות…
  • קהילתיות.
  • הצלחה כלכלית.
  • טיפול אישי.
  • חופש ועצמאות.
  • השפעה על אחרים.

גם כאן אין נכון או לא נכון. תהיו כנים עם עצמכם למה אתם רוצים לעשות מוזיקה? 

למה דווקא אתם? מה מיוחד בכם משאר היוצרים?

אתם יושבים? טוב אז לפי נתונים רשמיים יותר מ -50 מיליון רצועות זמינות כעת ב- Spotify ו- 40,000 נוספים מדי יום אבל בואו נפנטז וניקח את זה עוד יותר רחוק, בואו נדמיין שאוכלוסיית העולם היא 10 ביליון אנשים 10,000,000,000 ונגיד שרק 3% מאוכלוסיית העולם יוצרים מוזיקה… 300 מיליון יוצרים!!! נכפיל כל יוצר בלפחות 10 יצירות = 3 ביליון יצירות!!!

מי אתם?! במה אתם מיוחדים?!

מה האירוע בחייך שגרם לך לרצות לעסוק במוזיקה?

האם אתם זוכרים איזה אירוע מיוחד שגרם לכם לקחת את המוזיקה ברצינות? מהו אותו המקרה שבו הרגשתם שאתם שמוזיקה זה מה שאתם רוצים לעשות בחיים?

חייבת להיות סיבה לרצות משהו, כל דבר שאתם רציתם ותרצו יש לו סיבה. דוגמה טובה היא רישיון נהיגה;
מה גרם לכם לעשות שיעורי נהיגה ולעשות רישיון נהיגה? הלחץ החברתי? תחושת העצמאות והערך לזמן שמתבזבז? אפשרויות התעסוקה מחוץ לעיר? הרושם הראשוני כשתצאו לדייט ראשון? נסו להיזכר מהי הסיבה האמיתית שגרמה לכם לרצות לעסוק במוזיקה ורשמו אותה.

מה הז'אנר המוזיקלי שלך?

אומנים ויוצרים לא אוהבים להיות בתוך תבניות אך עדיין תבניות של ז'אנרים מוזיקליים עוזרים לאומנים רבים לשאוב השראה ולהתחיל ליצור. כדאי מאוד לכל מוזיקאי יוצר להכיר את הז'אנר המוזיקלי שאליו הוא משתייך או נהנה ממנו יותר. ז'אנר מוזיקלי הוא מקום נהדר לשאוב השראה ממוזיקאים שעשו כבר את הדרך שלכם והגיעו לתובנות וגם כדי להשתפר בטכניקות ולגבש חותמת סאונד ייחודית. ברגע שתדעו מהו הז'אנר המוזיקלי שלכם תוכלו לעשות שיתופי פעולה וגם על הדרך להכיר את השוק (בפן הכלכלי).

באילו מסגרות למדת מוזיקה?

מוזיקאי יוצר לרוב מרכיב לעצמו שיטת למידה אוטודידקטית בשילוב עם שיעורים פרטיים או ממש קורסים וסדנאות. זה נכון שצריכים לעשות מוזיקה כדי ללמוד מוזיקה.

הידע התיאורטי יכול להעשיר אתכם ולעזור לכם בהמרה של זמזום אל תווים שנגנים מקצועיים יוכלו לנגן וזה עוד במקרה הקל. ללמוד פירושו להשקיע את מלוא הריכוז בדבר במשך זמן רב וכך חוש היצירה והיכולת האמירה האישית מתגברת מעל אותם גבולות וקווים אדומים.

האם אתם מתכננים להתפרנס ממוזיקה מתישהו?

אחת השאלות היותר חשובות לקריירה שלכם במידה ואתם אכן רוצים להפוך את המוזיקה למקור הפרנסה היחידי שלכם.

יכול להיות שאתם כרגע במצב שיש לכם 2 ילדים קטנים עכשיו ואתם חייבים לכלכל את הבית. אולי אתם בתקופת הצבא ויש לכם מחוייבויות שאינם בשליטתכם. יכול להיות שאתם פשוט בתקופה לא פשוטה…

יש מחיר שצריך לשלם כדי להתפרנס ממוזיקה. היו כנים – האם המטרה האמיתית שלכם היא להתפרנס ממוזיקה? האם אתם מוכנים לשלם את המחיר ולהקריב עבורה את הנוחות של השגרה ואת הזמן הפנוי שלכם.

כמה שעות ביום מוקדשות לעשייה המוזיקלית שלך נטו, בלי שמוגדר המסביב?

למוזיקאי יוצר מתחיל לוקחים 5 שנים בממוצע להצליח. ההצלחה דורשת התמדה וסבלנות כך שכדאי שתשאלו את עצמכם, האם אתם מבלים את מרבית יומכם בעשיית מוזיקה? איך נראה היום שלכם? האם מוזיקה היא מסביבכם 24/7 או שאולי אתם עובדים במשרה חלקית וחצי מהיום הנותר אתם עושים מוזיקה.

תהיו כנים עם עצמכם, אפילו אם אתם עושים מוזיקה רק חצי שעה ביום… התשובה שלכם תייצר לכם שלד פשוט לתוכנית שלכם; יכול להיות שכל המאמצים שלכם יהיו ממוקדים במטרה להקליט שיר אחד כדי לפרוץ איתו ויכול להיות שאתם הולכים כבר על כל הקופה ומשקיעים רק במוזיקה שלכם.

השאיפה להקדיש זמן רב ככל האפשר ליצירת מוזיקה בלבד. מוזיקאי יוצר חייב ליצור והמון כדי שיהיו לו יצירות נוספות למקרה ואכן יתפוס.

האם יש לך הוצאות חודשיות בתחום המוזיקה בלבד?

להתפרנס ממוזיקה זה בדיוק כמו להתפרנס מעסק אחר שתפתחו. כל עסק מוציא כספים בין אם זה על ציוד חדש, חווית לקוח חדשה, שיווק וכו'. כשמוציאים כסף בעצם מתכוונים שאנו מאמינים בדבר ומתכוונים להמשיך איתו ולכן הסיכויים להצלחה וכמות ההזדמנויות והאפשרויות שלנו גודלים.

הוצאה כספית נתפסת כהשקעה בעיניו של מוזיקאי יוצר מצליח. הוא יודע שכעת הוא משקיע בתוכנית שלו וכי ההשקעה תייצר לו רווחים בעתיד. האם גם אתם מוציאים כסף על מוזיקה? 

אם התשובה שלכם היא לא, כטיפול ראשוני השקיעו בקניית אלבום מוזיקה של אומן שאתם מעריכים. זכרו כפי שאתם קניתם את האלבום שלו, כך גם אחרים יקנו את המוזיקה שלכם.

דוגמאות טובה להוצאות כאלו הם: פעם בשבוע עושים סשנים עם הלהקה בחדר חזרות, אחרי שרמת הנגינה השתפרה קונים גיטרה אקוסטית טובה יותר, מתייעצים עם מנהלים או אמרגנים, פונים להוגה (הגהה) במטרה לשפר את המילים, עובדים עם מפיק מוזיקלי כדי למקד ולאזן את ההפקה של השיר, קונים מיקרופון שירה שמחמיא לשירה שלכם וכו'.

על מה הוצאת עד היום הכי הרבה כסף בתחום המוזיקה?

אם התשובה שלכם היא על הגיטרה שלכם או על קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות סימן שאכן יש פערים בהוצאות שלכם וכי לא הלכתם מספיק לחדרי חזרות כדי להתאמן ולדייק את היצירה או אולי לא הקלטתם מספיק באולפן. בתור התחלה אפשר לומר כי המוזיקה היא היסוד ולכן כל כך חשוב לתכנן נכון את התקציב.

לא צריכה להיות כאן תשובה חד-משמעית אך צריך לפזר את ההוצאות בכל התחומים, מה פחות ומה יותר תלוי בשלב שבו אתם נמצאים. להשקיע את כל התקציב בשיווק לפני שיש "מוצר" שלם ואיכותי או אולי להשקיע בקליפ וידאו עם המון סטיילינג לפני שהמוזיקה עברה מאסטרינג איכותי יהיו צעדים לא שקולים מספיק.

השקיעו בהתחלה בדברים שעוזרים לכם ליצור ולשפר את היצירות שלכם. 

על מה הייתה ההשקעה הכי משתלמת מבחינתך ומה הייתה ההשקעה הכי מבוזבזת?

הוצאתם כבר המון כסף והיו גם כמה הוצאות מעולות. רשמו את ההוצאות ומה קיבלתם בתמורה להן. זה חשוב להבין איזו השקעה תרמה לכם ליצירה. כך שתוכלו אפילו אולי להשקיע שוב כדי לקבל את התמורה הזאת 🙂

ומהצד הפחות נעים, ראו שההוצאה היתה בעצם השקעה והכירו גם בחלק מההוצאות שלא הניבו דבר חוץ מאשר שהן למדו אתכם כיצד להימנע מטעויות כאלו שוב בעתיד.

שירותים מקצועיים נחוצים בתחום המוזיקה

כשמדברים על שירותים מקצועיים חיוניים בתחום המוזיקה – יש רשימה ארוכה: החל מניהול אישי ובוקינג, שיווק ויחסי ציבור, שיווק דיגיטלי, ערוצי הפצה, הקלטות מקצועיות, נגני סשן, מפיק מוזיקלי, זכויות ותמלוגים, צילום ווידאו קליפים ואפילו שיעורים פרטיים וייעוץ אקוסטי.

לעשות את כל אלו לבד בהצלחה רבה זה אפשרי אך קשה מאוד ודורש מכם להיות דרוכים בכל זמן שיש לכם. תוכלו כן לנסות דברים שאתם מרגישים מחוברים אליהם וכך תוכלו לגדול אך תמיד היעזרו באנשי מקצוע עם ניסיון. הצלחה מורכבת מהמון גורמים; תעשו את ה-200 אחוז שלכם אבל השתמשו באחרים.

באיזה תחום (שהוא לא מוזיקה) אתם שולטים טוב בו

קחו את קובץ קורות החיים שלכם ונסו להיזכר במה יש לכם כבר ניסיון תעסוקתי. מכירות בטלפון? עבדתם בחנות אופנה? עבדם במפעל? קטיף של ירקות? בית קפה… התעכבו לרגע לגבי תחביבים, הפקתם אירועים לחברים, עזרתם לשכן לבנות פרגולה, ציירתם על קיר המטבח של ידידה שלכם?

אל תזלזלו בניסיון חיים שיש לכם כבר. אתם לא תאמינו כמה הניסיון הזה יוכל לעזור לכם בחיים ובהקשר של מוזיקה ויצירה.

מה תוקע אתכם מלהתחיל/להמשיך לעשות מוזיקה כרגע?

בואו נהיה כנים עם עצמנו. כל חלום באשר הוא קשה מאוד להגשים אותו כי יש המון הסחות דעת ודעות שמערערים אותנו. גם במוזיקה, המשפחה יכולה להגיד לכם שאתם על הפנים, תחשבו על מקצוע אמיתי, ההורים לוחצים עליכם שתיכנסו לעסק המשפחתי, האישה רוצה ילדים, החברים כולם כבר מהנדסים ועובדים בארגונים גדולים ויש להם בסיס כלכלי… 

מה תוקע אתכם עכשיו? המצב הכלכלי? הביטחון העצמי שלכם? הביישנות? השאיפה לשלמות? הבדידות? התחרות? הסביבה? ההזדמנויות?

מ-1 עד 10 כמה באמת אתם רוצים לעשות מוזיקה?

החלום לעשות רק מוזיקה אפשרי אך חייבים להנות גם מהדברים מסביב כמו שיווק, פרסום ויח"צ. כל מוזיקאי מצליח מבין את המשמעויות של תקציבים ותוכנית עבודה מסודרת. רק עם תוכנית כזאת אפשר לעשות כמה שיותר מוזיקה. ניהול הזמן והחלוקה הנכונה של המטלות הפחות מעניינות בין המטלות הכי מעניינות יעזרו לכם לעשות כמה שיותר מוזיקה!

  • נניח שחורף בחוץ… עד כמה אתם רוצים לנסוע ולהופיע מול 30 איש בבר שכונתי קטן?
  • עד כמה אתם רוצים להופיע באירוע שאתם צריכים לדאוג להגברה?
  • להופיע ב-02:00 בלילה אחרי שכבר כולם הופיעו?
  • לפרסם פוסטים ברשת החברתית?

מהי בדרך כלל סביבת העבודה שלך בזמן יצירת מוזיקה?

עד כמה הסביבה בה אתם יוצרים היא חלק מה-"מוזה" שלכם? מוזיקאים רבים יוצרים בחדר השינה שלהם, יש גם כאלו שטסים למדינה בה יוקר המחייה זול יותר ויוצרים בסביבה משוחררת יותר, יש כאלו שחייבים אור שמש מהחלון ויש כאלו שחייבים להרגיש כאילו הם בבונקר חשוך. בין אם זה לכתוב מילים לשיר בזמן שאתם בחוף ויש רעש של גלים או להלחין מוזיקה דווקא בחדר גדול עם קקטוסים מסביב.

אין כאן חוקים. רק חשוב לדעת שלסביבת היצירה שלכם יש חשיבות עצומה. אתם לא צריכים להרגיש מוסחים או מוטרדים בזמן היצירה ולכן חשוב ליצור במקומות שמשחררים אתכם. שיטה נחמדה לבדוק את זה היא לנסות להקליט את עצמכם שרים במשך 5 ימים במקומות שונים ולהקשיב איפה הצלחתם לרגש עם הכי הרבה ביטוי.

כמה זמן אתם תקועים?

לעשות הכל לבד זה קשה. אם אתם תקועים זה כנראה כי אין לכם תוכנית ברורה או שהחזון שלכם לא מגובש מספיק.
הצביעו על המטרות והיעדים שלכם. אם אתם כבר מעל שנה מחפשים אולפן להקליט בו את השירים. אם אתם מעל חצי שנה מצלמים קליפ לשיר. אם אתם נרשמים לעוד מסגרת לימודים אחרי שכבר למדתם כמה שנים כי אתם מרגישים שאתם לא מספיק טובים…

זמן הוא לפעמים פרמטר שמכמת (מודד) הצלחה. לפתח את הקול שלכם לרמה טובה יכול לקחת לכם שנתיים. לעבד את השירים לרמה גמורה יכול לקחת לכם 30 הופעות. להוציא אלבום ראשון יכול לקחת שנה.

כמה זמן אתם תקועים? ענו בכנות.

מהי הצלחה עבורך?

  • להופיע כמה שיותר.
  • לראות שילדים רוקדים כשהשירים שלי מתנגנים ברקע.
  • לראות אנשים בוכים ומרגישים את המסר שלי.
  • להתפרנס רק ממוזיקה.
  • להיות מפורסמים.
  • להיות השראה למוזיקיאם אחרים.
  • להראות שמוזיקה זה מקצוע לכל דבר.

ההצלחה שונה לכל אדם. זה תלוי מאוד בהשקפות שלכם, בעבר שלכם, בכאבים שלכם, בשמחות שלכם, בספרים שקראתם, בחברים שהיו סביבכם, בהורים שגידלו אתכם ואפילו במצב הכלכלי שלכם.

דייקו מהי הצלחה עבורכם כדי שבאמת תצליחו!

עד כמה אתם מוכנים לחשוף מחייכם הפרטיים?

היום מעריצים רוצים לראות את המאחורי הקלעים של המוזיקאים והמפורסמים. הם רוצים לראות כיצד אתם מעבירים את היום שלכם, איזה מוזיקה חדשה אתם מקליטים… לחשיפה של החיים הפרטיים שלכם יש השפעה על ההצלחה, לפחות בהתחלה. אתם צריכים לשקול עד כמה אתם מוכנים ללכת רחוק ולהקריב את הפרטיות שלכם כדי להיות מוזיקאים שמתפרנסים ממוזיקה.

  • לשתף ולצלם את סדר היום שלכם ואולי להיות אנשים פחות אינטימיים?
  • להראות גם את הדברים הפחות נוצצים וגם לקרוא ביקורות רעות?
  • להקשיב ולכבד את כולם ולשים את האגו בצד לפעמים.

לסיכום

אין דרך אחת כדי להיות מוזיקאי יוצר מצליח אבל כדאי מאוד להכין תוכנית כדי באמת לנסות ולהספיק להגשים את כל המטלות והיעדים.

כל מוזיקאי יוצר מבשיל אחרת ומסתכל על הדברים בצורה שונה ולכן כדאי להתעכב על כתיבת תוכנית עבודה. מה שכבר די ברור זה שכדי להיות מצליחים כדאי להשלים עם זה שהדרך יכולה להיות ארוכה ותיקח זמן.

רגע לפני שסיימתם את המאמר, תוכלו לראות פה למטה חלק מסיפורים אישיים של מוזיקאים יוצרים שכבר עשו את מה שאתם רוצים לעשות. בעמודה השמאלית אלו הם המוזיקאים הוותיקים שעברו דרכים מסויימות כדי להתפרנס ממוזיקה ובעמודה הימנית אלו המוזיקאים החדשים יותר שהולכים בדרכים חדשות וגם מתפרנסים ממוזיקה.

כדי לסגור לכם את הפינה לגמרי, הפעילו סרטון אחד של מוזיקאי וותיק ולאחר מכן הפעילו סרטון של מוזיקאי "חדש". ראו את הדרך של כל אחד מהם, הבינו את המשמעויות, קבלו החלטות ותתחילו גם אתם לכתוב תוכנית.

ואם זה לא מספיק אז כדאי לכם להמשיך לקרוא גם את המאמר/מחקר: התנאים האידיאליים להצלחה במוזיקה המעולה שהכנו במיוחד עבורכם.

ואם עדיין אתם צמאים לעוד אז דודי תמיר כבר כתב בבלוג שלו טיפים חשובים עבור מוזיקאים יוצרים שרוצים להצליח!

הדרך של מוזיקאי יוצר מצליח כיום

לוקח מצלמה, מצלם קליפ וזה הופך לויראלי…
הייתי יושבת בחדר שעות, מנסה לעשות ביטים.
עושה דברים מתוך זרימה.
קנינו וואן וקבענו עם מקומות – טור באירופה.
התחלתי לכתוב אותו לפני שנתיים.
אני מרגיש אמת שהיא מאוד מאוד גדולה.
אני לא יודע לנגן.
הכל קורה אצלי לבד. הקלטה, הפקה וגם המיקס והמאסטר.

הדרך של מוזיקאי יוצר מצליח בעבר

אם זה נשאר גיטרה ושירה זה יצליח.
אני אף פעם לא שיניתי סטייל.
אני שייך לדור אחר. הדור שלי זה דור הקלטות.
רציתי לכתוב שיר חזק.
אני שייך לדור אחר. הדור שלי זה דור הקלטות.
היום שרים כולם כמו בלוקים. אני לא מוותר על הדרך שלי.
צריך לתרגם את הכוונה ליצר. אני רוצה לשנות אותך.
כל השנים האלה חיפשת מי אני בעצם? אני גאז'? אני פופ?
זה הכל או כלום.
מעתיק ולאט לאט מגבש את האישיות שלך

הכנו שאלון סופר חשוב אשר תוכלו למלא אותו ולהדפיס ולהתבונן בו כחלק מהתכנית שלכם והיעדים שהצבתם לעצמכם. אם יש לכם כבר כמה סקיצות או שירים שאתם מוכנים כבר להקליט ואתם בודקים האם אתם מוכנים לשלב הבא כדאי לכם למלא את השאלון למוזיקאי.


אל תישארו לבד! הקהל שלכם מחכה כבר לשמוע את השיר!

אנחנו רוצים להזמין אותך לשיחת ייעוץ בטלפון או בווטסאפ, שבה נבחן ביחד את איכות הסאונד שלך, נאתר את נקודות התורפה בשיר שלך, ונחליט ביחד על הצעדים שיעיפו את האומנות שלכם לקהל שצריך את זה. השיחה בחינם, אבל כדי שהיא תהיה אפקטיבית – חשוב למלא את הפרטים. לכל הפרטים ולהרשמה לשיחה – לוחצים כאן.

play youtube, xvideos, xnxx, xvideos, xvideos, hentai, porn, xnxx, xxx, mp3 download, MÚSIC MP3, Canada Petcare Com, naked women, Porn vido indan, sex xxx, buceta, Free MP3, free porn, free brezzers video, free brazzer, Hentai haven, How Long Does It Take To Get A Cat Neutered, Porn vido indan, mp3play, hot sex, Free MP3, sexo forte, xnnx porno brasil coroas brazil, clip sex, Discountbandit, phim xnxx, Bump Keys, heo69, What Did Mr Harvey Do To Susie, xnxx, Download Mp3, Versace Pendant, Ross Open Times, orgia, Que Tiempored New York Yankees Hat, hentai hanime legendado,

האולפן נסגר אבל התוכן והמאמרים ממשיכים בכל הכוח
ומזמינים אתכם אל

מציאות מוזיקלית חדשה!

וכעת ניתן אף לרכוש קישור אחד למטרת SEO - צרו איתנו קשר